هدف پژوهش
هدف از این تحقیق بررسی عملكرد سایت BazaarBiz در جذب مشتریان ارائه راهكارهای اقتصادی و نگهداری آنها و اجرای CRM ونیز بررسی خوب یت این سایت در امر e- marketing می‌باشد.

انجام پایان نامه

پایان نامه,انجام پایان نامه,انجام پایان نامه ارشد,انجام پایان نامه ارشد مدیریت,انجام پایان نامه مدیریت
بیان مسئله
با توجه به این كه در كشور ما هنوز تجارت الكترونیك به طور كامل انجام نمی‌شود ونیز به دلیل عدم معرفت مردم از اینراهنمای تجاری ونیز با تاكید بر این مورد كه دنیای امروز بر پایه مصرف از EDI,IT پیش می‌رود، وارد نشدن به این عرصه، می‌تواند موجبات عقب ماندگی بیشتری اقتصاد كشوری را فراهم آورد لذا وارد شدن e-business , e- commerae یكی از واجبات هر سازمان با شركتی می‌باشد.
اهمیت مساله (نظری –عملی)
با توجه به گسترش IT در دنیای امروز والكترونیكی شدن امور، ائم از تجارت روش ، انتقال اطلاعات، تبلیغات واینكه امروزه كوچكترین پیش پا افتاده ترین كارها نیز از طریق اینترنت صورت می‌گیرد، با فراگیر شدن استفاده از اینترنت در پیش رفتن به سمت الكترونیكی كارها از عبارت تجارت، كه سابقه ای طولانی در سطح جهان دارد در كشور ما امری ضروری است.
یافته‌های برخی از مهمترین پژوهشهای انجام شده مربوط به مساله مورد پژوهش:
با توجه به جدید بودن و به روز بودن مساله پژوهشهای چندانی روی این مورد انجام نگرفته است. و از طرفی پژوهشهای صورت گرفته نیز به صورت كلی بوده وبر فرهنگسازی تجارت الكترونیك یا بررسی آن در ایران بوده است و هیچ پژوهش به صورت خاص و تخصصی بر این مورد متمركز نشده است، ولی یافته‌های بدست آمده حاوی مزایا معایب e- commore نحوه‌های جابجایی پول، بحث امنیت، تبلیغات بررسی داشته اند.
سوال (ها) یا فرضیه‌ها (های) پژوهش
۱- فروش online از لحاظ اقتصادی دارای عملكرد مطلوبیست.
۲- میزان ماندگاری مشتریان در سایت باعث افزایش فروش می‌شود.
۳- به روز رسانی و ایجاد عوامل جذاب باعث بالا رفتن آماره مشاهده كنندگان می‌شود
۴- نبود پول الكترونیكی سبب كاهش كارایی این سیستم می‌شود.
تعریف علمی‌و متغیرهای مورد بررس
(متغیرهای مستقل) f= متغیر تابع
متغیرهای مستقل حاوی مشتریان جذب نگهداری مشتری ارضای خواسته مشتری
متغیر وابسته عملكرد سایت (عرضه كالا و فروش)

معین كردن مقیاس اندازه گیری متغیرها
مقایس اندازه گیری نسبی است (فروش) مقیاس اندازه گیری با توجه به اینكه متغیرها تمام وابسته هستند متغیرهای (فروش، عملكرد، مشتریان، رضایتمندی و….) نسبتی می‌باشد.
معین كردن نقش متغیرها (باز خور)
در این پژوهش، عملكرد سایت ۰عرضه كالا فروش به عنوان متغیر وابسته و آمیخته‌ها بازاریابی به عنوان متغیر مستقل می‌باشد
طرح پژوهش
در بررسی این پژوهش ابتدا تبلیغات بررسی می‌گردد، پس میزان فروش مورد محاسبه قرار گرفته و میزان رضایتمندی مشتریان روش عملكرد سایت در قبال مشتریان، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
جامعه و گروه نمونه مورد بررسی
جامعه وگروه بررسی شده مدیران وسیاستگذاران سایت بازار بیز می‌باشند.
روش نمونه برداری
با توجه به اینكه در این پژوهش عملكرد یك سایت مورد بررسی قرار می‌گیرد لذا جامعه آماری مدیران سیاستگذاران سایت می‌باشند كه با توجه به میزان كم آنها، از تمام ی آنها استفاده شده است.
وسائل گر آوری داده‌ها
در این تحقیق جهت جمع آوری داده‌ها ازروش مصاحبه، استفاده از منابع كتابخانه ای، اطلاعات آماری موجود از كاربران سایت استفاده گردیده است.
روش گرد آوری داده‌ها
برای گرد آوری داده‌ها اصلی ترین منبع روش گرد آوری مصاحبه با اعضای اصلی سایت كه سیاستگذاران سایت نیز می‌باشند لذا در مصاحبه با مدیران ومسئولان سایت و پرسش سوالهای بیان شده به جمع آوری داده‌ها پرداخته شده است به دلیل نو بودن موضوع، وكم بودن جامعه آماری، تهیه پرسش نامـه مقدرو نبود، ولی در گرد آوری داده‌ها از اطلاعات موجود در كنترل پنل Conrtol panel سایت نیز استفاده شده است.
روش تجزیه و تحلیل داده‌ها
با روش‌های آمار استنباطی آزمون فرضیه‌ها پرداخته خواهد شد.
در این پروژه برای تجزیه وتحلیل داده‌ها از روش‌های آمار استنباطی به آزمون فرضیه‌ها پرداخته شده است