سوال درباره میدی …

وی اس تی

دانلود وی اس تی,وی اس تی,دانلود vst,فروش vst,خرید vst,خرید وی اس تی


سلام به تمام اقایون خانوم های آهنگ ساز یه سوال من کارما تازه شروع کردم میخواستم بدونم که چه جوری از usb به عنوان midi میشه مصرف کرد. چیزخاصی میخواد(( وسیله ای یا هر چیزه دیگه )) یا تنها یه کابل usb میخواد؟
ممنون میشم اگه جوابما بدین

جهت شروع كار با میدی قبل از هر اقدامی لازم هست كه با اصطلاحات و قواعد اون آشنا بشید . جهت كار موزیک سازی ضبط با كامپیوتر در صورت استفاده از میدی , به یك سخت افزار میدی نیاز دارین كه حاوی كارت صدا هایی میشه كه لاین ورودی و خروجی میدی رو داره , از طرف دیگه ارگ یا سینتی سایزری كه ورودی و خروجی میدی رو ساپورت كنه . بعضی از كیبوردها و سینتی سایزرها نیز كه خروجی usb دارن با نصب برنامـه مربوطه سیستم میدی این كیبوردها سینتی سایزر ها با كامپیوتر فعال میشه و خودشون رو با با كابل ویژه با كارت صدای مادربورد مچ میكنند اما با تاخیر خیلی زیاد . واسه رفع این مشكل شما دو راه دارید :
1 : فراهم كردن یك كارت صدای حرفه ای كه ویژه كارهای موزیک سازی و ضبط میشه كه اكسترنال داره و هم اینترنال . ( توی سایت توضیح داده شده )
2 : مصرف از كارت صداهای usb كه تنها میدی رو به شما میده بوسیله رابط هایی سیستم میدی شما رو آماده میكنه .

اگه معین ات كارت صدا كیبوردت رو بدی بت میگم دقیقاً چكار میتونی بكنی
موفق باشی

از اینترفیس ویژه تبدیل midi to usb میتونید استفاده بکنید .به صورت کابل هست وقیمت اون حدود 30 تا 40 هزار تومنه.اما مسئله ای که با کارت ولوم معمولی درست میشه بحث تاخیر هستش که براتون مساله ساز میشه!!!

درود من تازه این سایتو پیدا کردم زیاد خیلی مفید ه با کیبورد korg pa-50 میخوام آهنگ سازی کنم و ملودی رو به صورت ترک در بیارم اگه به میدی وصلش کنم میشه ؟؟ یعنی میخوام ریتمیو که با کرگ میزنم با برنامـه نوندو ضبط کنم بعد نحوه ساز زنده بزنمو ضبط کنم و موسیقی دلخوامو بزنم این کار عملیه دیگه ؟؟درسته؟

بله شما كابل صدا رو وصل كن به كارتت و ركورد كن.

اما که میشه شما تنها منظورتون معین نیست که میخواهین میدی (یعنی نتهای نواخته شده در اجرای ریتم) رابرای اجرا جهت مثال با وی اس تی ضبط کنین یا اینکه میخواهین صوت پخش شده توسط کیبردتون را در یک ترک برداشت کنین هر دو ممکنه اما با دو روش
1- ضبط میدی بوسیله اتصال خروجی میدی کیبرد به ورودی میدی کارت صوتی، ایجاد ترک میدی و ضبط eventهای میدی ممکن است
2-ضبط صدا که پر واضحه خروجی صوتی کیبرد به ورودی صوتی کارت صدا ایجاد ترک صوتی برداشت صدا
اینو به این دلیل گفتم که زیاد از دوست ها فکر میکنن میدی با صوتی شباهت داره که اینطور نیست.
پیروز باشید.

محدوده ی صدایی چیست ؟

محدوده صدایی آدم امروزه برای خواندن به چهار بخش صدایی تقسیم میشود. به طوریكه این بخشها به بخشبندی صدای سازها نیز تعمیم داده شده اند.
این چهار گروه به ترتیب از بمترین به یزرترین عبارتند از:

1- صدای بم مردان همان باس
2- صدای زیر مردان تنور
3- صدای بم زنان یا آلتو
4- صدای زیر زنان یا سوپرانو

هركدام از این 4 بخش ، محدوده خاصی از نتها را در برمیگرد.بطوریكه در کل كل نتهای روی دو كلید فا و سل حامل را در بر میگیرند.اما صدای خواننده ها (چه كرال و چه وكال ) محدود به یك بخش صدایی نمیشود و بسته به توانایی او پارت ی از دو یا نهایتا 3 بخش را در بر میگیرد( با استفاده از شیوه هایی مثل سلفت خوانی). اکثرا ٌ آقایان در خواندن بخش سوپرانو خانمها در اجرای بخش باس نقشی ندارند.اما اصول سولفژ فرقی ندارد.یعنی جهت آموزش سولفژ فرقی ندارد مربی شما دارای چه بخش صدایی باشد.

این چهار بخشی بودن صدا ، در علم هارمونی كاربرد كاملی پیدا میكند بطوریكه شما برای هارمونیزه كردن یك ملودی در حقیقت باید آكورد هایی با چهار نت واقع در 4 بخش صدایی را بنویسید.حتی چنانچه آكورد های شما 3 صدایی باشند شما در موسیقی كلاسیك باید آكوردهای 4 صدایی بنویسید كه نت چهارم در حقیقت اجرای مجدد یكی از آن سه نت است و یا در آكورد هایی با 5 یا 6 نت مختلف بعضی از نتها حذف میشوند كه گزینش آن مقوله ای وسیع در هارمونی است.درمورد نت نویسی جهت سازها از این تقسیم بندی برای گزینش كلید حامل مربوطه استفاده میشود.

در آهنگ های با كلام امروزی دیده میشود كه اكثرا خواننده كرال نقش همخوانی را همراه خواننده اصلی ایفا میكند این در حالیست كه در تنظیمات اصولیتر خواننده كرال شبیه یك ساز بسیار قوی نتها را با آواهای ویژه (بسته به نظر تنظیم كننده) اجرا میكند چنین تنظیمی امكان نوشتن نت را برای كرال سایر سازها بصورت كنترپوانیك ایجاد میكند كه از زیباترین كارهای ممكن در موسیقی است.جهت مثال كنتر پوانهایی كه در موسیقی برای كر و گروه زهی نوشته میشوند از زیباترین شگرد ها در موسیقی است.

اما در این مقوله بحث های بسیاری وجود دارد كه دوست ها میتوانند آنرا در كتاب های سولفژ تئوری موسیقی و یا هارمونی یافت برای مثال اینكه در قدیم این محدوده ها به بخش های بیشتری تقسیم میشده كه محدوده صدایی باریتون از عبارت آنها بوده و….